• Cum se emite factura?

Factura se emite lunar în baza prețurilor și tarifelor aprobate și a cantităților efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.

  • Pot contesta indexul contorului?

Clientul are dreptul de a contesta indexul contorului inscris pe factura curenta in termen de 10 zile calendaristice de la emiterea acesteia.

  • De ce tariful apei nu este același în toate localitățile?

Serviciul de alimentare cu apa este un serviciu local. În fiecare localitate, pot interveni factori precum: calitatea surselor de apă utilizate, costuri de exploatare si întretinere, tratamentele necesare de potabilizare a apei, precum si protejare a mediului. Toate aceste aspecte sunt reflectate în tarif.

  • Care sunt principalele elemente care se regăsesc pe factură?

Factura cuprinde elementele de identificare ale fiecarui punct de consum, cantitatile facturate, pretul/tariful aplicat, cantitatea de apa uzată și pluvială.

·        DIFERENȚE

De unde vine diferenţa între consumul înregistrat pe contorul de branşament şi suma consumurilor înregistrate pe contoarele de apartament?

Cauza principală pentru care există o diferenţă (uneori semnificativă) între cantitatea de apă înregistrată de contorul de branşament şi suma cantităţilor de apă înregistrate de contoarele pasante montate în apartamente o constituie clasa de precizie a acestor contoare. Cele mai multe contoare de branşament sunt de clasă C (superioară) în timp ce contoarele din apartamente sunt de clasă A sau cel mult B (clase inferioare). Clasa de precizie mai ridicată C presupune, printre altele, şi un debit de pornire mai mic decît cel al contoarelor de clasă B sau A.